Conform profetiilor prezente in Vechiul
Testament, Iisus isi pregateste singur intrarea ca sa fie recunoscut ca
fiind Mesia, dupa cum insusi Legea spunea. Mantuitorul este aclamat de o
sumedenie de credinciosi care aveau in maini ramuri de maslin si de
finic. Acestia, vazandu-L, au inceput sa strige: “Osana! Bine este
cuvantat Cel ce vine intru numele Domnului.” Credinciosii rosteau aceste
cuvinte deoarece simteau ca Dumnezeu s-a pogorat din Ceruri si a venit
pe pamant pentru a-i mantui.
Toate aceste aspecte au fost mentionate pentru prima oara in secolul al
IV-lea de catre Sfantui Epifanie, caruia i-au fost atribuite doua
predici la aceasta sarbatoare, si pelerina apuseana Egeria, care descrie
aceasta sarbatoare in insemnarile ei de calatorie. Aceasta descrie
modul in care era celebrata aceasta sarbatoare. In acea perioada,
Duminica Floriilor era cunoscuta sub numele de Duminica aspirantilor sau
candidatilor la botez. I-a fost atribuita acest nume datorita faptului
ca, cei care urmau sa mearga cu mare solemnitate la episcop sa ii ceara
binecuvantarea de a lua parte la botez, trebuiau sa invete Simbolul
credintei (Crezul). De asemenea, Duminica Floriilor a mai fost cunoscuta
si sub numele de duminica gratierilor deoarece, imparatii ofereau
gratieri ca un mod de a cinsti aceasta sarbatoare importanta.
In zilele noastre, oamenii obisnuiesc sa
mearga la biserica cu prilejul acestei sarbatori pentru a sfinti crengi
de salcie care urmeaza sa fie puse la usi, geamuri sau chiar la porti.
Motivul pentru care credinciosii fac acest lucru are de-a face cu
credinta lor ca astfel sunt aparati de boli si apara casele
credinciosilor de evenimente rele. Din seara de duminica, bisericile
incep sa savarseasca slujbe numite denii. In aceste slujbe putem regasi
toate momentele remarcabile din viata Mantuitorului nostu de la intrarea
Acestuia in Ierusalim si pana la Invierea Sa din morti.
Nu in ultimul rand, ziua de Florii
reprezinta si ultima saptamana a Postului Pastilor sau Saptamana
Patimilor, timp in care crestinii fac pregatiri pentru intampinarea
marii sarbatori a Invierii Domnului nostru Iisus Hristos.
http://calendarulortodox.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu